Jak wypolerować reflektory?

12 marca 2017

Plastikowe klosze mają tendencję do matowienia oraz żółknięcia. Można je również polerować, usuwać żółte zabarwienie i przywrócić przejrzystość. Im mniej trwały jest reflektor tym łatwiej będzie go odnawiać. Niektóre lampy są tak oporne, że zdzieranie lakieru trwa wiele godzin.

Reflektor wykonany z poliwęglany jest tak wrażliwy nie tylko na piaskowanie pyłem drogowym, co dalej prowadzić będzie do utraty przejrzystości. Plastikowe klosze reflektorów można wygładzić jeśli uległy porysowaniu jak i też przywrócić im przejrzystość, jeśli zżółkły. W sklepach dostępne są specjalne zestawy, które pozwalają nam doprowadzić reflektor do dobrego stanu, tak że będą rzeczywiście wyglądać zadowalająco.

Regeneracja reflektorów

Jeśli lampa nie ma grubej warstwy lakieru na sobie bez użycia maszyny polerskiej można za pomocą ściereczki polerować klosz i doprowadzić do tego, że przejrzystość będzie rzeczywiście zadowalająca. Taki klosz łatwo żółknie, łatwo się go również poleruje. Po tym jak klosz będzie przeszlifowany papierem ściernym i po wypolerowaniu pastą nanosimy aparat zabezpieczający i wszystko gotowe. Można użyć dowolnej pasty ściernej do lakieru jako jego zabezpieczenie użyć także wosku do karoserii z dodatkowym filtrem UV. Jednak jeśli warstwa wosku nie będzie odnawiać się regularnie dojdzie do tego, że reflektor nawet odnowiony szybko zżółknie.

Polerowanie reflektorów

Niestety obecnie coraz częściej dochodzi o lakierowania reflektorów. Takie propozycje są bardziej odporne na zużycie, ale również do regeneracji będą trudniejsze.

Pasta do plastiku i szmatka? Zapomnij!

Jeśli lampa jest polakierowana możemy dowiedzieć się o tym dopiero w trakcie pracy, gdy naruszamy substancję ochronną już nie będzie drogi odwrotu. Pracę trzeba skończyć, albo dojdzie do tego, że lampa będzie do końca łaciata. Używamy papierów o różnym stopniu gradacji.

Awaryjnie, jeśli będzie problem z wykonaniem dobrego polerowania można brać również papier z gradacją 400, ale to już minimum. Należy również mieć taśmę malarską do zabezpieczenia zderzaka oraz błotnika oraz miękkie szmatki. Przyda się obrotowa polerka do lakieru. Jeśli chcemy wykonywać wszystko profesjonalnie można także decydować się na wymontowanie lamp i następnie ich obrobienie w garażu.

Lakier zeszlifowujemy papierem ściernym, zaczynając grubszym i kontynuując pracę aż do usunięcia lakieru. Potem kolejno szlifujemy papierami z coraz większym poziomem gradacji P1200, 2000, 3000.

Autor

Andrzej Pichnik

Redakcja speedmotors.pl

To może Cię zainteresować