Jak naprawić poważną rdzę na samochodzie
Nasze samochody są ważnymi częściami naszego życia. Staramy się o nie jak najlepiej dbać, ale prawda jest taka, że są one podatne na pewne poważne dolegliwości. Jednym z poważniejszych problemów, z jakimi borykają się samochody, jest rdza. Nawet niewielkie plamki rdzy mogą być wizualnie odstraszające. Poważniejsza rdza może wpływać na bezpieczeństwo pojazdu. W każdym razie, rdza nie jest czymś, co chcesz mieć na swoim pojeździe. W tym artykule omówimy, co jest przyczyną poważnej rdzy na pojazdach. Następnie opowiemy o krokach potrzebnych do usunięcia rdzy i polecimy kilka przydatnych produktów.
Najprościej rzecz ujmując, za rdzewiejące samochody winę ponosi nauka.
Rdza powstaje, gdy żelazo (takie jak w pojazdach ze stali) jest wystawione na działanie wilgoci i tlenu. Ważne jest, aby zrozumieć, że nie wszystkie rodzaje stali są sobie równe.
W starszych pojazdach używano stali, która była znacznie bardziej podatna na korozję i rdzę. W bardziej nowoczesnych pojazdach stosuje się stal galwanizowaną, która jest znacznie bardziej odporna na korozję.
Nowoczesne powłoki lakiernicze również w znacznym stopniu zapobiegają rdzy. Jednak nawet nowoczesne pojazdy mogą rdzewieć, gdy stal zostanie uszkodzona lub zmodyfikowana.
Naukowa nazwa rdzy to tlenek żelaza. Aby tlenek żelaza mógł powstać, muszą być obecne trzy elementy: katoda, anoda i elektrolit.
W przypadku samochodów, stal stanowi katodę i anodę. Elektrolit występuje w postaci wody. Obszary narażone na intensywne opady deszczu i śniegu mają tendencję do wytwarzania większej ilości rdzy w pojazdach.
Sól jest również wielkim wrogiem w walce z rdzą w samochodach. Sól zwiększa zdolność wody do wytwarzania elektronów. Dlatego obszary wokół oceanów mają tendencję do większej ilości zardzewiałych pojazdów. Obszary o ostrych zimach również produkują więcej rdzy w pojazdach dzięki soli stosowanej na drogach.
Dobra wiadomość jest taka, że jeśli Twój pojazd pokryje się rdzą, nie musisz od razu wysyłać go do kruszarki. Poniżej przedstawiamy kroki, jakie należy podjąć, aby naprawić poważną rdzę na samochodzie.
Pierwszym krokiem do naprawy poważnej rdzy na samochodzie jest zdobycie odpowiednich narzędzi do pracy. Zła wiadomość jest taka, że aby skutecznie wykonać naprawę, będziesz potrzebował kilku narzędzi. Dobra wiadomość jest taka, że narzędzia te nie są wcale takie drogie. W rzeczywistości, istnieje duża szansa, że masz już większość z nich w swoim garażu.
Twoim najważniejszym narzędziem będzie prawdopodobnie wiertarka elektryczna lub szlifierka kątowa. To będzie Twój "miecz" w walce z rdzą w pojeździe. Dzięki odpowiednim tarczom, podkładkom i akcesoriom z łatwością przetniesz rdzę powierzchniową.
Być może trzeba będzie również użyć młotka i dłuta, aby usunąć całe fragmenty uszkodzonej stali. Te bardziej drastyczne kroki będą wymagały przyspawania łat z nowej stali lub całkowitej wymiany paneli. To może być poza twoją ligą, w tym przypadku trzeba będzie sprowadzić doświadczonego spawacza. Ostateczny cel jest jednak taki sam. Chcesz dostać się do czystej, czystej stali przed ponownym malowaniem.
Mówiąc o farbie, trzeba będzie również kilka specyficznych dla farby dostaw do ukończenia naprawy. W szczególności, będziesz chciał papier ścierny od 80 do 400-grit, podkłady i farby. Zanim użyjesz któregokolwiek z tych narzędzi, jednak, trzeba będzie trochę sprzętu bezpieczeństwa.
Rdza może być bardzo szkodliwe dla Twojego samochodu, ale może zrobić jeszcze więcej szkód dla ciała. Wessanie do płuc cząsteczek rdzy i/lub farby szybko zrujnuje Ci dzień.
Podobnie, wbicie sobie metalowych drzazg do oczu lub wbicie ich w kciuk nie jest dobrym momentem. Dlatego tak ważne jest, aby przed przystąpieniem do naprawy rdzy zaopatrzyć się w odpowiedni sprzęt ochronny.
Potrzebny będzie dobrej jakości aparat oddechowy, rękawice i ochrona oczu. Jeśli chodzi o półmaski, jestem wielkim fanem półmaski GVS SPR457 Elipse P100. Jest to świetna półmaska "wielozadaniowa". Wyposażona jest w filtry wielokrotnego użytku i świetnie chroni przed cząsteczkami pyłu i oparami farby. Jest również świetna dla facetów z brodą.
Jednak moją ulubioną cechą maski jest jej niski profil. Może być noszona pod hełmem spawalniczym - dla mnie to duży plus. Wreszcie, jest w cenie, która nie rozbić bank.
Rękawice i ochrona oczu powinny być dość oczywiste, ale powinieneś również wziąć pod uwagę swoją odzież. Jeśli dużo szlifujesz, możesz spodziewać się pyłu i cząsteczek metalu. Cząsteczki te mogą boleć, jeśli trafią na gołą skórę. Zmycie całego tego żwiru może być również bolesne. Dlatego sugerujemy noszenie spodni i długich rękawów podczas wykonywania wszelkiego rodzaju napraw antykorozyjnych.
Jak w przypadku wielu projektów samochodowych, przygotowanie do naprawy rdzy jest tak samo ważne jak samo zadanie.
Pierwszym zadaniem w procesie przygotowawczym jest upewnienie się, że masz dobre miejsce do pracy. Oczywistym wyborem jest czysty garaż. Jednak poświęć trochę czasu, aby przenieść wszystko w garażu nie chcesz, aby dostać pokryte kurzem. Może chcesz także taśmy się kilka plastikowych ściereczek spadek do ochrony wszelkich obszarów, które nie chcą się brudne.
Teraz nadszedł czas, aby przygotować swój samochód. W skrócie, trzeba pokryć każdą część swojego samochodu, że nie będzie naprawy. Nie trzeba kupić kilka fantazyjnych materiałów malarskich, aby to osiągnąć. Wystarczy umieścić w dół kilka gazet na obszarach samochodu nie będzie szlifowanie lub malowanie. Zabezpieczyć papier z malarza taśmy maskującej (OK, więc może trzeba kupić jeden dostaw malarstwa).
Pamiętaj, jeśli masz zamiar być szlifowanie, masz zamiar być flinging gorące iskry. Te iskry mogą uszkodzić takie rzeczy jak lakier bezbarwny, chrom, a nawet opony. Dlatego ważne jest, aby zamaskować każdą część samochodu, na której nie pracujesz.
Spójrz, masz zamiar zrobić dużo szlifowania podczas tej naprawy. Będziesz także potrzebował dużo papieru ściernego o różnej ziarnistości.
Zacznij od ciężkich rzeczy-80 do 150-grit. Celem jest zeszlifowanie farby i rdzy, aż do uzyskania czystego, gołego metalu.
Kiedy masz powierzchnię ładne i gładkie, to jest gotowy do malowania. Możesz użyć elektrycznej szlifierki lub wiertarki, co sprawi, że praca pójdzie trochę szybciej. Jednakże, jeśli nie jesteś przyzwyczajony do korzystania z szlifierki, sugerujemy użycie bloku szlifierskiego i iść ręcznie. Zajmie to więcej czasu, ale proces ten jest o wiele bardziej wyrozumiały, jeśli chodzi o błędy.
Nasz preferowany blok szlifierski jest dostępny jako 7-częściowy zestaw od Eastwood. Jest to trochę drogie w porównaniu do innych, pojedynczych bloków, ale jest tego warte. Różnorodność rozmiarów i konturów w tym zestawie zapewni, że będziesz w stanie poradzić sobie z każdą naprawą w dowolnym miejscu na samochodzie. Plus, kiedy używasz produktu Eastwood, jesteś wspierany przez premier autobody naprawy firmy w branży.
Jeśli rdza jest na tyle poważna, że masz dziury w karoserii, to tutaj je załatasz. Normalnie, albo spawasz nowy metal, albo używasz wypełniacza, takiego jak Bondo. Te zadania zasługują na własne, oddzielne artykuły. Niezależnie od tego, czy miałeś do spawania, Bondo, lub po prostu zrobić kilka szlifowanie, cel jest taki sam. Chcesz mieć ładne gładkie wykończenie, które można malować.
Teraz dochodzimy do dobrych rzeczy. Następnym krokiem w naprawie rdzy jest spray podkład farby na obszarze, który został przygotowany.
Ponownie, jeśli chodzi o podkłady i farby, proponujemy iść z Eastwood firmy. Nie są one najtańsze, ale wierzymy, że są one najlepsze.
Masz zamiar być zastosowanie kilku warstw podkładu i farby, więc nie szalej. Zastosuj tylko cienką warstwę podkładu za pierwszym razem. Kiedy pierwsza warstwa jest prawie sucha, użyj papieru ściernego o ziarnistości 180, aby przeszlifować ją do gładkości. NIE używaj do tego procesu szlifierki elektrycznej. Wymaga to trochę finezji, więc lepiej użyć kostki do szlifowania. Po kilku przejściach z 180-grit, przełącz się na coś trochę drobniejsze (jak 250-grit), aby kontynuować wygładzanie.
Pozwól pierwszej warstwie podkładu do całkowitego wyschnięcia, a następnie powtórz proces - zagruntuj i przeszlifuj. Możesz zdecydować się na dodanie jeszcze jednej warstwy podkładu, w zależności od tego, jak poważne było uszkodzenie.
Niezależnie od tego, ile warstw podkładu nałożysz, po ostatniej aplikacji powinno nastąpić jeszcze jedno szlifowanie. To końcowe szlifowanie powinno być wykonane papierem ściernym o ziarnistości 400 na klocku do szlifowania. Szlifowanie podkładu gładkie i w tym momencie, jesteś gotowy do malowania.
Nałóż pierwszą warstwę farby w cienkiej warstwie, tak jak w przypadku podkładu. Jeśli pójdziesz za burtę, masz zamiar skończyć z biegami lub kropli w farbie. Celem jest cienka i równa warstwa farby. Gdy farba jest sucha, uderz go ponownie z papierem ściernym o ziarnistości 400.
Jeśli przypadkowo stworzył kilka grubych plam w farbie, użyj bloku szlifierskiego, aby je powalić. Zdmuchnij pył, który powstał i powtórz proces jeszcze dwa razy. Po trzeciej warstwie farby, będziesz "mokry piasek" obszar naprawy. Proces ten jest taki sam jak poprzednio, po prostu nasączamy obszar wodą, używając papieru ściernego o ziarnistości 400.
Ostatnim krokiem w naprawie rdzy jest zabezpieczenie całej pracy. Aby to zrobić, będziesz stosować warstwę lakieru bezbarwnego na wierzchu nowej farby położył. Ten lakier bezbarwny będzie chronić swoją pracę z farby od wszelkich drobnych zadrapań lub blaknięcie. Zostaniesz z czystym, błyszczącym wykończeniem i poczuciem dumy, że sam naprawiłeś rdzę!
Jak widać, naprawa rdzy na pojeździe nie jest trudna, ale jest czasochłonna.
Być może najlepszą radą, jakiej możemy Ci udzielić, jest wczesne wychwycenie problemu. Jeśli zauważysz na swoim pojeździe plamy rdzy, nie czekaj z naprawą! Im dłużej będziesz zwlekał, tym poważniejsza (i bardziej kosztowna) będzie naprawa.
Jeśli Twój pojazd przerdzewiał na wylot, czeka Cię spawanie (które nie jest ani łatwe, ani tanie). Inną opcją jest wymiana całego panelu (łatwiejsza, ale również nie tania). Ale jeśli można złapać problem, zanim wymknie się spod kontroli, powyższe kroki sprawią, że Twój pojazd będzie wyglądał świetnie w krótkim czasie!
Tyson Hanks jest niezależnym pisarzem, który dostarcza treści na temat wszystkiego, od kwestii ochrony przyrody po marketing cyfrowy i wiele innych. Jest zapalonym miłośnikiem samochodów i mechanikiem-amatorem. Często można go znaleźć w jego własnym garażu, jak szlifuje, spawa i wykręca śruby w swoim rat rod i różnych silnikach, które porozrzucał po okolicy. Pisze również horrory i przez lata publikował je w wielu antologiach i czasopismach. Jego debiutancka powieść, Pozdrowienia z Barker Marsh, została wydana w 2016 roku. Tyson uzyskał tytuł licencjata w dziedzinie marketingu na Southern Illinois University. Odwiedź stronę internetową Tysona pod adresem www.tysonhanks.com, aby uzyskać więcej informacji na temat jego osobistych projektów lub zapytać o możliwość zatrudnienia go do własnych potrzeb pisarskich.
Dowiedz się więcej na http://swt4x4.pl/.