Polerki, polerowanie alufelg na wysoki połysk

12 Marzec
2017

Odmłodzenie aluminiowych felg za pomocą lakierowania proszkowego to standardowo proponowana nam usługa. Toczenie frontów zapewni nam dobrą jakość i daje wyjątkowe efekty. Zamiast kupować tanie podróbki można będzie regenerować stare felgi, które mogą odzyskać rzeczywiście fajny wygląd. Niekiedy można przetoczyć fronty i jeszcze lepiej je poprawić.

Obecnie jest to chętnie stosowana technologia przez producentów felg, jednak dotyczy raczej droższych modeli.

Renowacja felg

W przypadku większości warsztatów, które zajmują się regeneracją felg jest to nowość. Bezpieczne stoczenie całych frontów nie będzie prostym zadaniem, potrzebne będą specjalne sprzęty sterowane komputerowo.

Wiele takich usterek, które się pojawią może być zauważalnych dopiero po piaskowaniu. Szczególnie dotyczyć będzie to felg sprowadzonych z innych krajów. Czasami również w przypadku kupowania od handlarzy krajowych, którzy reanimują rozbitków. Po wypiaskowaniu najczęściej okazuje się, że łuszczący się lakier to nie efekt starości czy działania soli, ale naprawy, która nie będzie wykonana profesjonalnie. Niektórzy właściciele takich samochodów nie wiedzą, że jeżdżą na felgach, które są spawane z dwóch różnych.

Malowanie proszkowe felg

Lakierowanie felg

Jeśli chodzi o felgi z toczonym frontem w całości należy je lakierować. Tokarka nie dotrze do zagłębień i środka felgi. Niezależnie od wzoru. Można toczyć ranty i fronty zaś pozostałe elementy muszą być malowane. Kolor środków, który wybrać można z całej palety kolorów ma wpływ na efekt końcowy, im będzie ciemniejszy tym bardziej rzuca się w oczy efekt toczonego, niebarwionego aluminium. Można także wykończyć felgi barwionym lakierem.

Mając felgę fabryczną toczoną będzie można dopatrzeć się minimalnych różnić w zakresie ich wykończenia. Koszt renowacji z toczeniem frontu będzie oczywiście wyższy niż zwykłej renowacji z malowaniem całości lakierem proszkowym. Odświeżenie felg z malowaniem proszkowym to około 500 złotych zaś z toczeniem będzie to 900 złotych. Polerowanie i zabezpieczenie będzie kosztować jeszcze więcej nawet około 1600 złotych. Polerowanie jest przeznaczone dla tych właścicieli aut, którzy lubią zwracać na siebie uwagę i gotowi są ponosić wyższe koszty.

Okazuje się, że w wielu przypadkach sposobem na uzyskanie dobrych i niedrogich felg będzie świadome kupowanie obręczy starych, wizualnie zużytych. Po odświeżeniu, jeśli nie były uszkodzone będą wyglądać niekiedy lepiej niż nowe felgi prosto ze sklepowej półki.

Autor

Krzysztof Barczyński

Redakcja speedmotors.pl

To może Cię zainteresować